marți, 13 mai 2014

Stop obsesiei de a fi mama perfectă

Nu știu dacă ați văzut mai de curând reclame la scutece, dar când mă uitam eu la TV îmi amintesc că ele erau cam așa: un bebe zâmbitor era schimbat de o mamă tânără și frumoasă, care părea foarte odihnită și în general totul era zen. Asta contrastează cumva cu ce știu de la cunoștințele mele care au un copil mic și care atunci când se dau jos din pat ar vrea cel mai mult pe lume să se culce la loc, pentru că n-au dormit aproape toată noaptea din cauza plânsetelor. 

Până și dimineața mea de copil era, din câte îmi aduc aminte, destul de grea, având în vedere că trebuia să mă trezesc devreme și să înfrunt frigul până la grădiniță. Pentru mama, care trebuia să mă și îmbrace, să mă și hrănească, era chiar mai dificil - îmi dau seama acum, privind părinți care își roagă copiii să mănânce sau să fie măcar mai cooperanți atunci când le schimbă hainele. Totuși, pentru femeile din ziua de azi, este o presiune și mai mare de a fi ”Wonder Mom”.

Ca să parafrazez mesajul din cartea All Joy and No Fun: The Paradox of Modern Parenthood de Jennifer Senior: dacă în anii '50 femeile era presate să fie casnicele perfecte - având o casă care strălucea de curățenie și ordine, în zilele noastre aceste standarde înalte s-au mutat în zona creșterii copiilor. Paradoxal, tații petrec acum mai mult timp cu copiii lor, dar se pare că generațiile actuale au nevoie de foarte multă atenție...

Acest lucru este dăunător carierei femeii - în cazul în care aceasta are una, fiind unul din motivele pentru care există puține femei CEO, dar despre asta voi scrie cu altă ocazie. Femeile care aleg să muncească spun că o fac tot pentru copil (conform aceleiași cărți), ca să-i poată oferi un viitor mai bun. Ceea ce e de înțeles atunci când vorbim de un job oarecare, dar oare nicio mamă nu mai are vreo altă vocație profesională? Sau o femeie de carieră e automat o mamă rea?!

Mi se pare normal să te informezi și să încerci să fii un părinte bun, urmând eventual exemplul altor părinți ”imperfecți”. După cum scria o mamă pe Facebook, trebuie să știi că nu ai cum să nu greșești atunci când crești un copil. Orice ai face, cineva îți va spune că nu ai procedat corect. În loc să-și facă reproșuri, mamele ar trebui să realizeze că mai sunt și alte lucruri care contează în viață - de exemplu un hobby. Bineînțeles, aceste lucruri sunt valabile și pentru tați.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.