marți, 29 octombrie 2013

It's the simple things

Să poți înota e un lucru simplu pentru unii, însă nu era și pentru mine. Am învățat oarecum să înot la mare, dar din cauza rezistenței scăzute la efort, dădeam din mâini și picioare în mod haotic preț de 2 metri, după care mă odihneam făcând pluta. I-am povestit asta unei prietene care predă înotul și care m-a convins să merg la bazin pentru a mă învăța să înot mai bine.
Bazinul respectiv este în cealaltă parte a orașului față de locuința mea, ce bucurie. Acolo am descoperit că singurii care fac cursuri de înot sunt copiii, pe când adulții vin la piscină doar dacă știu deja să înoate cât de cât bine și vor să rămână în formă sau pur și simplu le place să se bălăcească. Eram astfel singurul elev matur din vestiar, unde unele fetițe erau ajutate de tații sau bunicii lor să se schimbe, deci a fost problematic să-mi pun costumul de baie pe mine.
Instructoarea mi-a dat o plută și mi-a spus să fac cu ea câteva lungimi de bazin, înotând pe față și pe spate. Cel puțin nu era un colac, ca la cei mai mici. Chiar și având pluta, mi-era teamă să intru în apa mai adâncă decât înălțimea mea, dar mi-am învins teama irațională de înec. Până să învăț să mă mișc cum trebuie în apă, mi se părea că sunt o broască țestoasă printre peștișori - copiii care înotau rapid pe lângă mine.
În timp ce exersam, mă gândeam de multe ori că urăsc apa și că locul meu e pe uscat. În plus, nu-mi plăceau dușurile fără cap (într-o baltă comună) de după oră și nici concertul uscătoarelor de păr. Ajungeam acasă lipsită de energie. Dar, după câteva zile de practică, amica mea mi-a luat pluta și am reușit să înot de la un capăt la celălalt și înapoi, fără să obosesc, spre surprinderea mea. A fost cu adevărat motivațional și inspirațional. Cred că nici Michael Phelps nu a fost atât de încântat la olimpiada de la Beijing.
Aceasta nu este o poveste despre cum mi-am îmbunătățit eu skill-urile de înot, ci despre curaj și mai ales perseverență, care sunt în fond lucruri simple, chiar dacă par grele. Este adevărat că de cele mai multe ori ne bucurăm de lucruri primite gratis; totuși, fără un efort cât de mic după care se văd rezultatele, nu putem fi cu adevărat încrezători în propriile forțe. Adevărata valoare stă în lucrurile simple, dar care sunt obținute cu răbdare, aș adăuga eu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.