joi, 21 martie 2013

Putin protectionism, va rog

Recent, s-a trezit patriotismul in romani, mai ales la cei din afara Transilvaniei, ca reactie la revendicarile secuilor. Cu toate astea, suntem obisnuiti, de cand ne trezim si pana ne culcam, sa folosim branduri europene si globale: telefonul, pasta de dinti, laptopul, cafeaua, fast-food-ul, hainele "de firma" etc. Exista si in Romania branduri de prestigiu, chiar international, care totusi nu mai sunt romanesti. Aproape tot ce era profitabil a fost vandut de statul roman investitorilor straini, dar au mai ramas si branduri locale ce apartin romanilor - in special in domeniul alimentatiei.
Mi-ar placea sa cumpar mai des produse romanesti, dar din pacate acestea sunt tot mai greu de gasit; chiar si la targurile de producatori intalnesc haine Made in China, sau in cazuri mai bune, Turcia. Insa, pentru ca se apropie vremea calda, de-abia astept sa mananc inghetata Class, produsa la Pitesti, gustoasa si accesibila ca pret.
Sper ca in viitor sa se vanda mai multe produse romanesti care sunt de calitate si au preturi competitive. Nu ne vom intoarce la "epoca de aur" in care se gaseau in magazine doar produse romanesti (cu noroc si acelea), dar trebuie sa gasim un echilibru cu consumul de branduri din strainatate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.