miercuri, 27 aprilie 2011

Ce ar face Google?

WWGD? este o referinta la intrebarea What would Jesus do?, populara printre crestinii americani, dar si printre cei care fac misto de ei. Jeff Jarvis este un blogger care a avut o experienta neplacuta cu Dell si a scris despre asta, atragand atentia companiei care a invatat the hard way ca motoarele de cautare ii pot face rau (daca merita asta).
Asa ca Jeff s-a hotarat sa scrie despre cum ar trebui sa gandim cum totii ca Google, mai ales oamenii de afaceri (ne putem considera antreprenori doar prin prisma faptului ca ne vindem pe noi prin "personal branding").
Jeff ne anunta ca viitorul apartine companiilor mici, ceea ce este greu de crezut. Totusi, economia se deschide intr-adevar spre modelul "darului" (open source) si pentru a avea succes industria trebuie sa exploateze nise tot mai obscure - the long tail. Jeff mai scrie si ca intermediarii sunt tot mai inlaturati din cauza Google (de ex ne planificam vacanta fara agentul de turism), dar ceea ce se poate observa e ca au rasarit o serie de experti in marketing online care tot un tip de intermediari sunt.
In continuare, Jeff ne da o serie de exemple de moduri in care mentalitatea descrisa poate fi aplicata in diverse sectoare private. Cat despre institutiile publice, el crede ca tocilarii vor ajunge in sfarsit la putere, iar educatia se va democratiza.
Conform lui Jeff, doar Dumnezeu si Apple par a fi dincolo de Google. Alaturarea nu este spontana: spre deosebire de modelul rational Google, Apple promoveaza un adevarat cult al carui guru este Jobs, iar cumparatorii sai au un oarecare comportament de sectanti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.