luni, 14 februarie 2011

Noi-gandim

Noi-gândim este o carte ce prezinta un nou tip de etica, bazat pe platformele de colaborare ca Youtube, aflat în conflict cu tentativele de îngrădire a creativității (cazul Chinei). Consumatorii de rețele online vor sa ia parte, conform autorului Charles Leadbeater, la procesul de colaborare creativă cu motto-ul gândim deci existăm.
Pentru ca această colaborare să fie creativă, grupurile trebuie sa fie eterogene (dpdv al competențelor și atitudinilor), iar indivizii independenți, pentru a se evita group think-ul. Numărul de combinații crește exponențial cu fiecare aptitudine nouă, ducând la posibilitatea ca mulțimile să fie inteligente.
Sistemul noi-gândim este o sinteză a mai multor tipuri de persoane cu mentalități diferite:
-fanatic al computerelor
-profesor universitar (împărtășire a ideilor și sistemul peer review)
-hippiot (scepticism față de autoritate)
-țăran (folosirea resurselor comune, transmiterea orală a culturii populare narative și muzicale - folclor lipsit de copyright).
Cultura noi-gandim conține astfel elemente preindustriale, antiindustriale si postindustriale. Gradele de noi-gândim variază și ele în funcție de domeniul de aplicație:
- 0 acolo unde cultura tradițională e încă utilă de ex medicina (fără amatori)
- scăzut acolo unde există participare, dar nu colaborare ex blogging, flickr
- mai mare in rețele sociale care pot fi folosite pentru acțiuni politice
- maxim ex. Wikipedia
Pentru a ilustra cu mai multe exemple, impactul este:
major – în massmedia și comunicații, cultură
mediu – în educație, administrație publică, comerț
mic – în agricultură, minerit, exploatarea petrolului
Cu alte cuvinte, inovatie de masa, nu productie de masa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.