miercuri, 13 ianuarie 2010

Statistica distractiva a Facebook

Daca te joci cu Create an Ad de la Facebook, nu o sa fie la fel de fun ca graphjam, dar poti vedea date interesante. Eu am facut de ex niste charturi placinte de unde mi-a reiesit ca:
- desi nr de femei e doar putin mai mare decat nr de barbati (ca si in realitate), sunt mult mai multe persoane interesate de femei decat de barbati - femeile nu-si declara interesele sau barbatii intra pe aceasta retea mai mult din ratiuni matrimoniale decat altceva?
- mai multe femei sunt intr-o relatie (logodite, casatorite etc) decat barbati, procentual; totusi nu sunt mult mai multi barbati singuri decat femei singure. Femeile alea cu cine sunt deci in relatii (imaginare)? Barbatii nu vor sa declare ca sunt intr-o relatie? Ipoteze fascinante pt sociologi/antropologi...
- sunt putini care se declara liceeni si extrem de putini care se declara studenti desi cea mai numeroasa grupa de varsta ar trebui sa fie ori la liceu ori la facultate
- in general, sunt putini oameni care dau date despre ei (ce studii au, daca sunt intr-o relatie, ce ii intereseaza); doar varsta apare constant pentru ca trebuie sa-ti pui data de nastere la inregistrare.

Datele despre userii romani de Facebook sunt putine, mai ales ca fiecare poate sa scrie ce vrea la informatii, nu neaparat adevarul, inclusiv sa minta in legatura cu varsta. Dar zi de zi se inscriu noi utilizatori pe Facebook, care umfla cifrele demografice. Departe de milioanele de pe hi5, insa venind in forta din urma cu fiecare generatie noua, zic eu.

Pt ca azi suntem in 13, iar cea mai mica varsta de pe Facebook e 13 ani, am facut acest grafic cu 4 grupe a cate 13 generatii (am avut noroc ca ultima varsta era 64, altfel nu rima, dadea cu perioada). Cred ca e destul de utila impartirea in adolescenti si tineri, tineri adulti, adulti si...grupa mare.

5 comentarii:

  1. Multumesc!

    Am vreo şansă să segmentezi pe 25-29, 30-35, 36-40 ani?

    RăspundețiȘtergere
  2. Pt o sticla d vin bun, da :) segmenteaza singur, e simplu, apesi pe create an ad acolo unde apar reclamele pe pg FB apoi treci un link oarecare si o sa-ti apara niste date pe Romania, din care alegi ce te intereseaza.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulţam din nou... mă'nclin!

    PACE!

    RăspundețiȘtergere
  4. " mă'nclin!

    PACE!".... si bere. multumesc

    RăspundețiȘtergere
  5. am gresit, ma repet
    " mă'nclin!

    PACE!"

    RăspundețiȘtergere

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.