marți, 5 ianuarie 2010

Facebook. Cum e perceput



Conform studiului despre care vorbeam in ultimul post, pentru userii Twitter, cei de pe Facebook sunt ok, dar prea interesati de socializare si distractie. Eu credeam ca se suprapun in sensul ca cei de pe Twitter au in majoritatea cazurilor si Facebook, doar ca le folosesc pentru motive diferite...Pe Facebook gasesti istoria personala ilustrata a cuiva.

Cei de pe Hi5 isi dau seama ca nu mai sunt cool si sunt tentati sa se mute pe Facebook (mda, au aparut deja destui). Facebook e pentru oameni ceva mai rafinati, ceea ce inseamna ca daca vii dinspre Hi5 s-ar putea sa gasesti standardele de a nu te face de ras cam prea rigide.

Cum se vad pe sine? Userii ei spun ca Facebook e reteaua care conteaza, acolo unde isi controleaza aria privata, impartasesc interese comune si se relaxeaza. Facebook e folosit pentru managementul propriei imagini, pentru distractii virtuale si, ca la Miss Univers, promovarea de cauze nobile.

Facebook e un loc pentru socializare si distractie in timpul liber, cand scrii un update, verifici ce au mai scris prietenii, te joci ceva sau completezi un quiz. Criteriul de marire a retelei personale este interesul comun pentru ceva. Personal, cred ca interesul comun al unora e chiar marirea retelei personale.

Intimitatea este importanta pe Facebook (mai ales daca ai in retea profesori sau sefi), cat si timpul petrecut cu cei dragi, de ex rude/prieteni care stau departe. Sentimentul de apartenenta la acest spatiu virtual este ceea ce mareste si deschiderea fata de promovarea cauzelor.

Continutul impartasit este atent selectat pentru a nu-i plictisi pe ceilalti: informatii despre interese comune sau pur si simplu chestii amuzante. Pe Facebook informatia este mai personala si provine in general din zona de entartainment (la care se reduc si interesele comune de obicei): muzica, filmulete, etc.

Brandurile trebuie sa retina ca Facebook e vizitat in momentele de relaxare (seara, in weekend) si sa se lege de acele "interese comune" atunci cand comunica in aceasta retea, fara sa incerce direct sa vanda ceva.

Mai ramane sa vorbim de cireasa de pe tort, Hi5...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.