miercuri, 11 noiembrie 2009

World Blogging Forum - live blogging II

Ritchie Pettauer (Austria) ne spune ca bloggingul e declarat mort de cativa ani deja. Intre timp, Wordpress a evoluat foarte mult, iar pentru o afacere este vital sa existe pe social media. Twiiter este o modalitate de a creste traficul pe blog, dar inainte de a incepe sa publici continut, trebuie sa stii clar ce vrei.

Monetizarea blogurilor este mai usoara acum, dar anumite interese personale trebuie sacrificate in acest scop: trebuie sa scrii ce vrea publicul tau, nu doar sa le multumesti ca te citesc. Procesul este experimental, de tip incercare eroare, pentru ca este prea devreme sa stim cum functioneaza social web-ul. Alegerea este in a publica un anumit tip de continut sau a atrage vizitatori pe site-ul tau, publicand ce vor ei sa citeasca.

Oamenilor nu le pasa ca ai un blog comercial, nu te considera un obiect comercial, important e ca blogul sa aiba valoare adaugata. Cititorii pot obtine informatii din mai multe surse si isi pot face o opinie, asa ca nu e vorba de manipulare. Este etic ca in tweet-uri sa nu fie numiti sponsorii mesajului? R. P. crede ca este important doar sa recomanzi produse care intr-adevar iti plac.

Emin Huseynzade vorbeste despre flash mobs ca o forma de interactiune sociala. Tehnologia va face posibil ca oamenii sa se relocheze in functie de evenimente. El incearca sa faca si un curriculum pentru a-i invata pe studenti sa bloguiasca profesionist, bazat pe platforme open source. Emin este increzator in viitorul bloggingului ca si canal de comunicare dar si instrument educativ.

Ramon Stoppelenburg crede ca exista un mod ca si cititorii care genereaza continut sa beneficieze de monetizarea blogului. Blogul tau poate deveni un mass-medium daca acolo se impartasesc si ideile cititorilor, mai mult decat prin comentarii. Acest lucru nu se refera neaparat la guest posts ci la includerea prietenilor de pe twitter/facebook. Bloggerii ar trebui sa foloseasca mai mult video in viitor, in care sa includa si parerile altora.

Luca Sartoni spune ca bloggingul este un mod de transportare a ideilor, despre al carui viitor vorbeste. Informatia de incredere poate proveni doar din retea, asa ca reputatia este foarte importanta. Oamenii sunt interesati de reputatia lor doar cand aceasta este in pericol, dar acest lucru este de fapt vechi (companiile au investigat dintotdeauna reputatia angajatilor).

Pedja Puselja lucreaza cu clienti care isi ridica cifra de afaceri prin social media, care e deja mainstream. R. P. il intreaba cum poate sa monitorizeze succesul facebook/twitter, iar raspunsul sau este "dificil". Andrea Vascellari crede ca in afara de direct traffic, alte instrumente de masura includ benchmarking (comparatia cu concurenta).

A. V. se ocupa de comunicare organizationala, social media PR. Toti avem relatii cu brandurile si toti suntem managerii brandului personal. Sistemul top-down in formarea brandului este de moda veche si nu mai functioneaza, pentru ca traim in era atentiei. Creste astfel importanta web-ului pentru ca increderea nu mai este acordata organizatiilor ci indivizilor (peer to peer).

Noua abordare nu este revolutionara, ci evolutionara. Advertiserii/marketerii nu trebuie sa adauge social media la ce fac deja, ci sa modifice perspectiva. Un rol important revine prosumerilor, ambasadorilor brandului, "online evangelists". Bilboard-urile clasice sunt mult mai usor de trecut cu vederea. El mai adauga ca in Europa comunicarea este mai dificila din cauza folosirii mai multor limbi. De asemenea, anumiti oameni au retineri in a comenta pe blog, dar trimit comentariile prin mail. Clipul cu prezentarea lui aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.