joi, 22 octombrie 2009

Aceasta este o intamplare adevarata


Am scris despre Herbalife, acum e cazul sa trec la nivelul urmator, cu un antiarticol despre Amway. In ultimul timp am tot vazut PR online pt aceasta dubioasa organizatie, si ca sa contrabalansez cumva, am sa impartasesc proasta mea parere despre ei.

Totul a inceput pe vremea cand imi cautam job; mi-am depus, ca tot omul, CV pe ejobs.ro. Printre telefoanele pe care le-am primit, a fost si unul obscur, de la o tipa care imi propunea o intalnire la o cafea, sa discutam despre o colaborare, dar nu vroia sa dea nici un detaliu. Am refuzat, fiindu-mi teama ca vrea sa ma pacaleasca si sa-mi fure un rinichi, sau ceva de genul.

Peste un timp, iarasi un telefon, aceeasi voce (dar nu mi-am dat seama decat mai tarziu), de data aceasta imi propunea sa vin la un interviu pentru un job in publicitate/marketing. La intrebarea mea, a mentionat si numele firmei, la care nu-mi aminteam daca aplicasem. In fine, adresa era undeva pe Aviatorilor, ceea ce a facut ca propunerea sa creasca in ochii mei. Fiecare cu fetisurile lui urbane...

M-am imbracat ca de interviu si am ajuns acolo, contrar obiceiurilor mele, mai devreme. Se pare ca era singurul bloc pricajit din toata zona cu vile. Am reusit pana la urma sa intru si m-au primit niste oameni ciudat de zambitori, intr-un apartament unde nu parea sa fie o firma. M-au invitat intr-un birou dragut in care erau postere cu produse Amway, desi nu scria Amway.

Au pus pe masa cateva produse si apoi, tipa care ma contactase, plus inca o fatuca imbracata ca pentru o iesire la disco in anii '90, au inceput sa-si faca numarul. Ranjita incepea fiecare propozitie, chiar si cele simple,cu "Stefania", poate se gandea ca ma excita auzul propriului nume. Asa or fi invatat-o aia de la vanzari, ca in cartea "Cum sa pierzi prieteni si sa alienezi oameni". Doar la observatia mea, a recunoscut ca "produsele acestea de calitate superioara" sunt Amway.

Chimistele lu' peste puneau niste paine in apa cu nu stiu ce coloranti, si apoi, ca in reclamele cretine "copii, priviti cum cerneala penetreaza creta", adaugau nu stiu ce pastilute Amway care decolorau apa, ca sa vada si muritoarea de mine ce rau e mediul inconjurator cu organismul nostru si ce bine te vindeca Amway. Apoi, au trecut chiar la pasta de dinti. N-am observat ce orificiu mic are produsul lor fata de altele?! Aparent, alea sunt mai ieftine, dar de fapt...consumi mai repede pentru ca iese mai multa pasta prin acele orificii imense. Fascinant! Si au tinut-o tot asa.

Intamplator, chiar incercasem produsele. Nu sunt neaparat proaste, dar sunt scumpe, nu-si merita banii. In acel moment, inca mai credeam ca ma chemasera pentru a ma atrage sa devin colaborator, si ca sa faci bani din asta trebuie sa fii intai spalat pe creier. Dar nu! Ma chemasera doar ca potential client. Teapa! nu era nici un job, erau doar niste insi care cumparau contacte de pe ejobs si le foloseau in cu totul alte scopuri decat trebuia.

Nu mi-am piedut timpul cu discutii despre asta, de-abia asteptam sa scap de acolo. Dar in drumul spre casa, m-am intrebat cum poate functiona o asemenea strategie. Minti pe cineva la telefon si apoi te astepti sa cumpere de la tine? Nu e vorba de o minciuna tip publicitate, ci de una in fata, urata...
Ce am invatat din asta? Ca e o idee buna sa selectez optiunea ca datele personale sa fie accesibile doar firmelor la care aplic, nu tuturor "angajatorilor".

7 comentarii:

  1. Puteau sa-ti fure ovulele sau sa te violeze !

    RăspundețiȘtergere
  2. sau mai rau, puteau sa ma oblige sa cumpar de la ei :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ti-am zis ca si eu ramasesem traumatizat de Herbalife ? Cu Amway n-am avut inca onoarea sa discut si sa le 'imprim' punctul meu de vedere desi se tot chinuia cineva sa-mi vanda pasta de dinti Glister.

    RăspundețiȘtergere
  4. @krossfire glister, pasta care nu are acel granule malefice ce iti iau smaltul! desi, daca te uiti la reclama blend a med, exact acele granule iti curata dintii. ce sa fac, ce sa aleg?! decizii, decizii.

    RăspundețiȘtergere
  5. Ehh, Glister au avut cota serioasa de piata in SUA la un moment dat !

    RăspundețiȘtergere
  6. hai nu mai comentati!cine te-a pus sa te duci?tu ai cautat-o,si eu am primit tel din astea,da eu ii las sa ma programeze si nu ma duc

    RăspundețiȘtergere
  7. @cristiana e si asta o strategie, dar exista riscul sa te sune din nou...mai bine mergi si ii faci sa-si piarda timpul ca sa inteleaga ca oricum nu cumperi

    RăspundețiȘtergere

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.