joi, 27 august 2009

Disperare in marketing


Inainte de toate, sa nu uit (off topic), ma laud cu articolul meu de pe www.pr365.ro. Iar acum sa trecem la subiect. Luni seara am dat curs invitatiei de a-mi "evalua starea de sanatate" la Herbalife. Aceasta exprimare, de marketing si ea, e atat de pompoasa incat nu stiu cine o crede. Dar, am fost curioasa in ce consta promotia lor, pe principiul romanului: daca-i gratis da-mi doua...

Deci. Sediu intesat de postere din acelea corporatiste motivationale intens parodiate pe net. Doamna cu "evaluarea", evident - o persoana de vanzari si nu un medic (cat de naiv sa fii sa crezi ca medicul e ala care-ti evalueaza starea sanatatii...). Ea incepe sa ne spuna o gramada de chestii din categoria "descoperirea apei calde", si ca nu stiu ce mare nutritionist de-al lor a gasit formula magica ca sa traiesti sanatos pana la adanci batraneti.

"Masuratorile" au fost: suirea pe cantar si notat masa, intrebat care e inaltimea, si masurarea procentului grasimilor din corp - asta chiar costa ceva in mod normal, dar nu cat sustin ei, si cam atat. Dupa care, completat chestionare despre ce mananci si cum te simti, ca sa stie omul ce sa-ti recomande sa cumperi de la ei. Eu si cealalta fata aveam mici probleme diferite, dar ni s-au sugerat aceleasi "remedii" universale.

La sfarsit, partea surpriza: avem sansa de a face acest minunat cadou care este "evaluarea" la zece persoane! Deci, scoateti voi din telefoane 10 contacte pe care ei le suna mai departe, ca sa le faca recomandari de cumparaturi. Eu am refuzat sa dau aceste numere fara acordul respectivelor persoane (oricum numarul mi se pare exagerat de mare), dar alta cunostinta de-a mea mi-a pasat numarul, asa au ajuns la mine...

Nu am scris acest post impotriva Herbalife (in fond, cati ma citesc pe mine...), oricine poate sa faca chestia asta cu incredere: nu te obliga nimeni sa comanzi, pana la urma sfaturile lor sunt de bine - mananca mai putina grasimi, hraneste celula si nu burta, etc Daca vei descoperi prin acel aparat ca ai prea multe grasimi pe organele interne, poate asta te va incuraja sa duci un stil de viata mai sanatos.

Ceea ce ma enerveaza la ei, si la multe companii care au acest stil, este tocmai sistemul. Nu ma pronunt in legatura cu calitatea produselor (desi am dubii ca si-ar merita banii), dar ma intreb: de ce nu-si fac reclama ca orice alta firma? Una e sa faci lumea sa vorbeasca despre tine pentru ca oferi ceva in schimb si sa nu mai ai nevoie de promovare traditionala, alta e acest stil obscur. Cu alta ocazie, despre Amway.

4 comentarii:

  1. Acum cativa ani , cam 5-9 ani , ma gandisem si eu sa devin vanzator de leacuri de la herbalife , dar am renuntat instant !

    Aveam si o insigna cu " Slabeste acum , intreaba-ma cum " , insigna menita sa promoveze vanzarile .

    Sistemul de vanzare al produselor era cam unul pe sistem piramidal , asa ca am renuntat la idee !

    Si eu mi-am masurat grasimile din organism gratis , erau unii in piata care faceau astfel de masuratori gratis !

    Cum sa renunt frate la bere si mici si la vin de buturuga cu fleica de porc ? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Intre timp mi-am facut analizele la un adevarat laborator medical si se pare ca nu am probleme, cel putin nu cele pe care le spuneau ei.
    Au aceeasi placa pt toti, desi unii oameni au nevoie de mai multa carne daca sunt anemici, altii de mai multe lactate, etc...

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc pentru ca nu ai dat numarul meu de telefon :)

    RăspundețiȘtergere

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.