joi, 25 iunie 2009

Ce scrie pe bloguri si ce se intampla in viata


Sunt abonata la blogul lui Seth Godin, desi, vorba aceea, "world's worst person went into marketing"; printre toate prostiile de pe net, articolele lui chiar mi se par motivationale si inspirationale. De multe ori gasesc revolutionar ce citesc acolo, ca si in alte locuri de pe Internet, cel putin fata de lumea in care ma invart.

Pe de alta parte, scoala pe care am facut-o in Romania mi s-a parut orice numai revolutionara nu. Intotdeauna ma plang de nivelul invatamantului superior de la noi, iar uneori pana si profesorii mei elogiaza universitatile occidentale, unde studentii sunt obisnuiti sa dea sute de dolari/euro pe...manuale. Nu stiu cum e prin alte parti, la mine la facultate a fost o lipsa aproape completa de manuale, pentru ca intotdeauna se putea invata de pe notite, carti de la biblioteca, fotocopii, etc. pana au aparut suporturile de curs si seminar care circula pe grupuri online. Acum, mi s-ar parea de-a dreptul o pretentie prea mare din partea unui profesor sa imi ceara sa pregatesc altceva decat suportul primit gratis pe mail.

Si in acest context, ce primesc eu pe mail de la Seth Godin? O idee cu totul si cu totul inedita pentru America: profesorii nu ar mai trebui sa ii oblige pe studenti sa le cumpere cartile, ci sa le distribuie gratuit suporturi de curs. Asta pentru ca in epoca Wikipedia este absurd sa ii ceri unui om bani pentru o informatie pe care o gaseste gratuit pe net. Nu este prima data cand observ ca aici ne credem cu n ani in urma Vestului, dar anumite practici locale sunt acum considerate evoluate acolo.

In orice caz, poate ca ar trebui sa fim mai recunoscatori pentru ce avem, in loc sa copiem un model care este deja considerat depasit in tarile spre care ridicam privirea.

Un comentariu:

  1. Unii profesori sunt de-a dreptul nesimtiti , si scot manuale doar ca sa ia niste bani , fara sa mai bage si ceva valoare in acele manuale !

    RăspundețiȘtergere

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.