joi, 14 mai 2009

Reputaţia reloaded


Continuând ideea că orice vrem dar şi ce nu vrem este reţinut de tata Google, care e, nu-i aşa, un fel de D-zeu, pot afirma că în curând vom fi toţi un fel de Truman (filmul cu Jim Carrey). Fiecare poate vedea pe fiecare în acest reality show, pentru că nu rezistăm tentaţiei de a ne lăsa numele, ba chiar şi o poză, spre nemurire, pe un site sau altul.

În primul rând, nu mai e demarcată viaţa profesională de cea personală, ca pe vremuri. Dacă acum câţiva ani ai intrat într-o reţea online în care ai împărtăşit câteva intimităţi cu prietenii (imaginari) şi apoi ai uitat să ştergi, ghinion! Noul tău şef s-ar putea să-ţi reevalueze promovarea. Cel mai rău e că, în astfel de reţele cum e şi Facebook, prietenii te pot marca într-o fotografie care arată, să zicem, că îţi place să dansezi gol pe mese; şi nu poţi controla ce fac ei cu conturile lor.

E mai bine să previi decât să vindeci. În SUA au apărut deja "recuperatori" de reputaţie, pentru cazurile în care nu se poate negocia cu webmasterii cei răi. Dar înţelept e să laşi pseudonime pe site-uri, NU numele întreg şi iniţiala tatălui, sau şi mai bine, să păstrezi un profil discret. Totuşi, dacă eşti exhibiţionist, măcar fii offline, şi ai şansa măcar să te faci de râs în faţa unui număr considerabil mai mic de persoane. Pentru că, iată, încă mai există viaţă în afara internetului, lucru despre care voi vorbi în episodul următor.

8 comentarii:

  1. Cred ca si acum sunt unii care stiu totul despre noi!

    RăspundețiȘtergere
  2. :))

    eu am un blog mai vechi, de prin 2005 (e drept, nu am numele acolo, dar tot imi sta ca in coasta ca scriam numai tampenii) la care am uitat si parola si userul

    RăspundețiȘtergere
  3. frumos:) asa e ..viata pers ws viata nautica.

    RăspundețiȘtergere
  4. multe persoane se reinventeaza pe net. problema e cum o faci, adica responsabil sau iresponsabil:)

    RăspundețiȘtergere
  5. @dana da, si eu am o problema de genul dar cred ca va conta doar daca vreodata ajung celebra, acum doar eu ma caut pe google :)

    RăspundețiȘtergere
  6. aoleu vecina ce timpenii vorbesti

    RăspundețiȘtergere
  7. @costin deh, nu mai sunt la nivelul tau, daca n-ai mai vorbit cu mine pe mess mi-am pierdut antrenamentul ;))

    RăspundețiȘtergere

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.