miercuri, 11 martie 2009

Muzica veche la timpuri noi


După cum se ştie, industria muzicală s-a schimbat de când cu Internetul. Pentru că oamenilor le-a venit minunata idee de a copia fişiere unii de la alţii, acum banii nu se mai fac din vânzări de discuri, ci din concerte. O întoarcere la normalitate, zic eu. Tendinţa e să ai un nr rezonabil de fani adevăraţi (1000) care vor genera venituri din care nu vei trăi atât de bine încât să apari la MTV Cribs, dar vei avea câştiguri rezonabile.

În contextul actual e mai uşor pentru un neica nimeni să se lanseze fără să apeleze la case de discuri, care ştim noi pe ce criterii aleg "talentele". Ştiu cel puţin două cazuri de artişti care s-au făcut cunoscuţi şi apreciaţi direct publicului prin Youtube, total gratuit.

Unii se opun trendului, şi au de pierdut deja fani din cauza asta; nu contează că e bine sau rău ce se întâmplă, ci că lucrurile s-au schimbat. Dar alţii se folosesc de reţelele sociale nou apărute ca să salveze ce se mai poate. Pe Facebook, am primit un request de iLike concerts, în care o prietenă mă îndemna să cer un concert U2 în Bucureşti. Ideea mi s-a părut bună. Artiştii vor ştii în care oraş sunt mai mulţi doritori (apare şi o Google Map pe care sunt numărate cererile locale) şi dacă se strâng suficient de mulţi oameni se pune de un concert.

Mai sunt încă oameni care cred că Internetul complică vieţi. Eu susţin că el le simplifică. E adevărat că apar şi unele dificultăţi, dar vorba lui Lennon (că tot el zicea imagine no possessions) - nu există probleme, ci doar soluţii. De ex, la problema nedisponibilităţii acestui clip în zona noastră geografică, există soluţia instalării HotSpot Shield. Enjoy!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.