vineri, 27 februarie 2009

Sfaturi?


Când îţi faci un blog, ajungi să citeşti numeroase articole unde primeşti "direcţii". Majoritatea sunt utile, deşi bloggerii de top au abordari atât de diverse încât e greu să găseşti lucruri comune, care ar constitui o reţetă de succes pentru trafic mare, link-love, etc. Mai degrabă cred că ceea ce te diferenţiază te face cunoscut, dar după ce vii cu ceva nou şi cineva preia ideea, acel cineva probabil nu va replica succesul (e şi ăsta un sfat?)

Am să mă refer acum la unul dintre aceste sfaturi pe care le-am întâlnit, şi anume "Nu-ţi fă blog pe blogspot". De ce? Pentru că cititorii tăi trebuie să aibă cont blogger şi eventual să scrie un cuvât antispam, ceea ce îngreunează comentariile. Este recomandat Wordpress (dacă eşti amator) pentru că site-urile "serioase" îl folosesc, pentru că are teme multe şi minunate etc.

Logic ar fi ca blogurile wordpress să fie mai populare decât cele blogspot. În fond, asta contează, nu? Nu am făcut o cercetare în acest scop, ca să mă conving, dar cel puţin prima impresie de pe zelist arată că este exact invers. Dacă vreţi să verificaţi, scrieţi în top "wordpress" şi respectiv "blogspot" la căutare. În primul caz se va afişa o primă pagină cu bloguri între poziţiile 23 şi 419 din total, în al doilea...între 3 şi 237.

Aceste rankuri se schimbă săptămânal, dar nu dramatic. Nu este prima dată când verific acest fapt. De aceea aş trage concluzia că până ajungi profi cu un blog pe .ro, nu are mare importanţă dacă alegi wordpress sau blogspot. Alte lucruri contează.

4 comentarii:

  1. acum nu stiu zau ce sa mai zic despre blogspot cu avertismentul asta pe care mi l-a pus. eu una, pana acum am fost multumita. sper sa nu ma dezamageasca in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  2. E la modă să consideri blogspot-ul ca fiind prost, dar "experţii" de recomandă aia sunt pe dinafară. Cuvântul antispam ce trebuie scris când comentezi poate fi dezactivat, zona de comentarii poate fi pusă sub articol, ca la wordpress, deci nu văd unde e problema.

    Doi la mână, nu trebuie să ai cont pe blogspot ca să poţi comenta, poţi comenta inclusiv ca anonymous, se setează ce fel de useri permiţi să comenteze din preferinţe.

    În plus, la blogspot pot edita codul sursă, pot pune ce temă vreau eu... La wordpress nu poţi pune nici măcar un javascript prăpădit, darmite tema ta...

    Până una alta, blogspot e o opţiune onorabilă, pentru cineva care nu vrea să-şi bată capul cu hosting propriu. Care hosting nu se justifică dacă ai sub 1000 de vizitatori...

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, la mine de ex nu e antispam si daca nu ai cont mai faci un click in plus, no big deal.
    In schimb, wordpressul are teme gratis mai multe si mai frumoase (ma refer la cele deja facute), chiar o sa incerc un blog si acolo ca sa explorez.
    Si eu cred ca e cazul sa treci la hosting propriu cand ai 1000 de unici pe zi, mai ales ca sa nu te raporteze cineva cum a patit oceania.

    RăspundețiȘtergere
  4. Mie imi place blogspot e usor de manuit

    RăspundețiȘtergere

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.