miercuri, 25 februarie 2009

Digital Marketing Forum - prima zi


În partea a doua am ales workshopul Strategie şi planning. Julian Smith a aprofundat prezentarea sa din prima parte, la fel de interesant. În schimb, Cristi Parvan a făcut o prezentare despre tot şi nimic. Era atât de prost structurată încât n-am putut să o urmăresc. De fapt, nici nu şi-a propus să prezinte ceva, ci doar să „ridice nişte întrebări”. Probabil cel mai inutil monolog. Sunt sigură că este un om competent dar care nu a avut o comunicare reuşită în acest caz.
Călin Rotarus, care i-a urmat, a sesizat diferenţa dintre prima prezentare şi a doua, spunând eufemistic că Julian Smith a vorbit pe înţelesul tuturor, iar Cristi Parvan a fost mai „complicat”. C. Rotarus a avut o în schimb o prezentare, despre criză, mai interesantă, cel puţin ca formă dacă nu dpdv al conţinutului.
Radu Ionescu a încheiat sesiunea demontând anumite mituri legate de online, fiind singurul care nu a prezentat Internetul (doar) într-o lumină pozitivă. Antonio Eram ne-a prezentat o nouă logică a online-ului, despre care mai citisem, dar în plus a menţionat exemple de succes ale aplicării modelului nou. Monika Lasota a vorbit despre video content din partea aceleiaşi firme ca şi băiatul cu statisticile, deci mă aşteptam să mă plictisesc, dar am fost plăcut surprinsă.
Constantin Ferseta a prezentat succint câteva sfaturi pentru adaptarea la criză (în special a bugetului), iar la sfârşit Ciprian Stavar a susţinut un eseu interesant dar foarte controversat.
Per ansamblu, poate nu sunt în poziţia să critic aceste persoane, poate că aprecierile mele sunt eronate, dar n-am putut să nu observ un „românism”, în sensul rău. Momentul comic al serii a fost când cineva a adresat întrebarea „pentru câţi bani te-ai da jos din pat”. Vorbitorii români au evitat răspunsul, menţionând „campanii” de zeci sau sute de euro. Julian Smith a răspuns, serios şi argumentat, că la Londra este vorba de jumătate de milion de euro...

8 comentarii:

  1. Mi-a spus şi mie cineva în pauză despre faza cu 500.000 pounds. Mda. :D

    RăspundețiȘtergere
  2. @inconstantin
    tipul a vorbit doar in euro dar oricum...
    @Ciprian
    De ce ai pus eseu intre ghilimele?

    RăspundețiȘtergere
  3. ghilimele, pentru ca "eseu" are mai multe intelesuri...ar putea fi si touchdown (de la fotbal american....)

    RăspundețiȘtergere
  4. Azi dimineata mi-am facut un ou "ochi" :)

    RăspundețiȘtergere
  5. prezentarea mea aici. impreuna cu comentarii.
    http://antonio.eram.ro/?p=256

    RăspundețiȘtergere
  6. dap. merci de feedback.

    intentia de a prezenta in 15 minute alternativele reale/functionale aici si acum ... a fost mult prea ambitioasa.
    Era de la inceput. In plus faptul ca in curand cineva "va omora bannerul" + perceptia ca-n sala sunt foarte multi fani ai "viitorului online" si mai putini marketeri responsabili acum de branduri ... a dus mult prea mult "monologul" in disclaimer si-n advocacy pt display.

    Totusi, fiind un "forum" ... poate ca asteptarile pentru "cursuri" si "vanzare de produse" ar fi putut sa lase loc si incertidunilor unei realitati mai complicate si mai confuze decat ... "ar putea sa fie" :) .

    RăspundețiȘtergere
  7. Cristi, cred ca am avut asteptari prea mari de la tine pt ca titlul era f atractiv si dupa prezentarile strainilor (bune, dar din alta lume) vroiam sa aflu lucruri utile despre particularitatile piatei romaneasti.

    In alta ordine de idei, nu cred in moartea bannerului ci intr-un display mai atractiv pe viitor.

    RăspundețiȘtergere

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.