sâmbătă, 31 ianuarie 2009

Reclame inteligente


Ar fi muuulte. Dar azi am tot văzut una la tv care m-a asigurat că Perwoll o ţine una şi bună cu aceeaşi strategie. Este vorba de o situaţie în care cineva urmăreşte pe altcineva cum dansează, şi dintre toate lucrurile posibile care se pot observa la o persoană de sex opus atrăgătoare, sare în ochi tocmai...culoarea sau forma hainelor, care arată bine.
Aşa că persoana contemplativ-admirativă spune "Această haină trebuie să fie nouă". Dar cineva de lângă îi explică "Nu, este veche". Evident, urmează un moment de neâncredere. Aşa că persoana care explică (o femeie), scoate dovada, adică Perwollul. Persoana care dansa se întoarce, iar noi putem vedea că se cunoştea cu deţinătoarea Perwollului. Atunci, persoana care iniţial nu îşi explica cum o haină mai veche poate să fie într-o formă atât de bună se hotăreşte să încerce Perwollul.
În opinia mea umilă de telespectator distrat (televizorul a devenit doar un fundal sonor), reclamele sunt de două feluri: cele care arată o situaţie reală, ca să înţeleagă toată lumea despre ce e vorba, şi cele care arată o situaţie improbabilă/imposibilă, dar care ne plac pentru că sunt pline de imaginaţie în promovarea produsului. Să combini aceste două lucruri este dificil, adică să prezinţi o situaţie în care s-ar putea regăsi oricine şi totuşi să faci reclama interesantă. Perwoll reuşeşte să combine o situaţie în care un om sănătos la cap nu s-ar găsi, cu un joc de rol foarte comun, care s-ar potrivi în cu totul alt decor.
Serios acum, cum se iscă o discuţie despre spălatul hainelor la un spectacol? Şi cine are la el când iese în club, just in case, o sticlă de Perwoll ca să o arate oricui nu a aflat încă despre această minune a tehnicii moderne?! Deci nu e suficient să spui pur şi simplu numele produsului, trebuie efectiv să îl ai în geantă mereu. Eu mă întreb cum încape ditamai recipientul într-o geantă de seară. Şi ce se fac persoanele respective, care din dragoste pt Perwoll îl au mereu la îndemână, când trebuie să zboare cu avionul unde sunt interzise lichidele? Trebuie să le fie greu...
Nu e nicio scuză că asta e o reclamă la detergenţi. Am văzut unele chiar haioase, printre care memorabila "Nepoateee!", dar dacă nu poţi face aşa ceva, rămâi la alea tipice, de genul discuţie între gospodine. În schimb cei care fac reclamele pentru Perwoll, dacă nu pot să fie memorabili printr-un lucru bine făcut, sunt memorabili prin stupiditate. Dar presupun că merge şi aşa în cazul publicităţii.

8 comentarii:

  1. dar, ce, e singurul clip publicitar stupid? sunt o groaza asemenea lui, stupide pana la insuportabil. uita-te la reclamele pentru detergent cu Magda Catone. dar, pe langa faptul ca sunt stupide, unele sunt atat de absurde, cinice si mincinoase...

    RăspundețiȘtergere
  2. sigur ca nu e singurul, dar le prefer pe cele cu magda catone :) asta mi-a atras atentia pentru ca, nu stiu altii cum sunt, dar eu nu ma duc in club cu un detergent dupa mine.

    RăspundețiȘtergere
  3. hei, mersi ca m-ai adaugat in blogroll, o fac si eu acum :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Mihnea, te-am adaugat pt ca te citesc si imi place, nu ma asteptam la reciprocitate. Mersi frumos :)

    RăspundețiȘtergere
  5. În sfârşit, o spune cineva! Din toate lucrurile ciudate pe care le poţi găsi în geanta unei femei, chiar detergentul preferat? Sau o delicată sticluţă de Perwoll?
    Măi...curăţele, curăţele, dar nu tragem nici noi pe nas detergenţi, ca să-i avem tot timpul la îndemână. Dacă mă-nţelegeţi...

    RăspundețiȘtergere
  6. Nici macar nu e ceva igienic, e doar ca sa sepastreze culorile hainelor (de ex negru) sau ca sa nu se lase tesaturile. Absolut inutil cand iesi in oras :))

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna,
    imi place blogul tau. Te-ar intersa un schimb de linkuri cu blogul http://muzica.be ?
    Contacteaza-ma pe adresa de YM electronic_consultance te rog.
    Ti-am scris acest comentariu pentru ca nu am gasit date de contact pe blog, si sper sa-l stergi dupa ce il citest. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  8. imi pare rau dar nu doresc sa fac schimb de link pt ca nu am nimic in comun cu site-ul tau (desi nu am nimic impotriva lui).

    RăspundețiȘtergere

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.