miercuri, 14 ianuarie 2009

Glumele proaste trebuie făcute bine, şi ele


Perioada aceea din viaţă când îţi cauţi de lucru poate pica prost dacă per ansamblu oamenii sunt mai degrabă daţi afară decât angajaţi; jocul cv-telefon-interviu trebuie perfecţionat. Dacă Seinfeld zicea că prima întâlnire cu partenera e ca un interviu pt job care ţine toată seara, uneori se întâmplă invers - interviul devine un fel de întâlnire...
Acum 3 ani când îmi căutam un job, economia României "duduia", totuşi am trecut, bineînţeles, prin nişte refuzuri. Chiar înainte să mă angajez, am primit un mail (de la altă firmă) care mă anunţa că din păcate nu am fost alegerea lor. Tocmai primisem de la o prietenă alt mail haios despre un tip care a refuzat refuzul unei firme de a-l angaja, pentru că era într-o situaţie prea disperată pentru a fi în continuare şomer; şi pentru că eram într-o dispoziţie bună, am aplicat gluma. Am scris firmei care mă refuzase:
"Stimate domn,
Din păcate situaţia materială precară nu îmi permite să accept refuzul dvs de a mă angaja. Prin urmare, luni dimineaţă mă voi prezenta la birou.
etc"
Eu şi colegele de cameră ne-am distrat pe tema asta. Dar acum, situaţia e chiar gravă. Nu îţi mai permiţi să răspunzi decât cu "Sunt sigur(ă) că aţi ales persoana potrivită. Vă mulţumesc pentru timpul acordat evaluării aplicaţiei mele. Sper să mă aveţi în vedere pentru viitoare colaborări" pentru că nu ştii niciodată - poate alegerea lor se schimbă în ultimul moment şi tu erai nr 2 pe lista scurtă. Păcat... E trist când vremurile îţi ucid simţul umorului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Mulțumesc pentru feedback! Dacă ai o întrebare, voi răspunde cât de curând posibil.